Princip for skole-/hjemsamarbejdet på Vester Hassing Skole

● Skole-/hjemsamarbejdet sker gennem ligeværdigt og gensidigt ansvar hos både forældre og skole.

● Samarbejdet skal bygge på gensidig loyalitet, respekt, tillid og åbenhed om elevens læring, trivsel og udvikling.

● Dialogen gennem hele barnets skolegang er det vigtigste redskab i skole-/hjemsamarbejdet, med fokus på det enkeltes barns læring og trivsel. Elevplanen i MinUddannelse skal ses som et supplement til dette.

● Forældrenes medansvar for elevernes læring og trivsel sikres ved at skabe gennemsigtighed, så forældrene har gode muligheder for at følge med i skolens liv og støtte op om skolens forventninger til elevens læring og trivsel.

● Der skal opleves et tilpas flow i informationsmængden mellem skolen og hjemmet omkring elevens trivsel, læring og forhold i hjemmet, der kan have påvirkning på elevens læring og trivsel.

● Et inkluderende digitalt samarbejde forældrene imellem forudsætter, at alle årgange udelukkende benytter AULA som kommunikationskanal.

● Skriftlig kommunikation mellem skole og hjem samt hjemmene imellem sker udelukkende via AULA.

Godkendt i skolebestyrelsen d. 28. maj 2019