Velkommen i DUS2

Velkommen i Vester Hassing DUS 2 - IdrætsDUS

DUS 2 er et klublignende fritidstilbud til 4., 5. og 6. kl. børn. Vi lægger vægt på, at DUS 2 indbyder til hyggeligt og afslappende samvær, et mødested, hvor børnene kan være sammen med kammerater og voksne. Tiden i DUS 2 er børnenes tid, hvor selv- og medbestemmelse vægtes højt.

DUS 2 er en idrætsDUS, hvilket betyder, at der er særlig opmærksomhed på at tilbyde alsidige former for bevægelsesaktiviteter.

Personale
Der er tilknyttet fire faste pædagoger, som arbejder tæt sammen med skolen.
Pædagogerne er Lise Schultz, Ulrik Frank, Asbjørn Hansen og Christian Hansen.
Hverdagen i huset - det vi gør mest af, er:

• Kreativt værksted,
  • Pool, bordtennis og PlayStation spil
  • Sport og halaktiviteter
  • Rollespil og lege
  • Musik i band
  • Brætspilscafé
  • Hygge med musik, te og hjemmebag
  • Ture ud af huset
  • Tilbagevendende traditioner bl.a. forårsfest og overnatninger

___________________________________________________________________________________
Lidt praktisk
Åbningstider
Vi åbner når børnene har fri fra skole og lukker:
Mandag – torsdag: 17.00
Fredag: 16.30
På skolefridage og i ferier har vi lukket. Der er ingen morgenpasning.

Derudover har vi aftenåbent ca. hver anden uge for 5. og 6. årgang. Normalt 18.30-20.30, men kan i særlige tilfælde som f.eks. ved ture ud af huset, have ændrede tider.
4. årgang inviteres med til aftenåbent et par gange i løbet af året.
6. årgang har også egne aftener kun for 6. årgang.

Ind- og udmeldelse

Indmeldelse kan ske fra dag til dag og altid elektronisk via internettet på https://www.pladsanvisningen-online.dk/aalborgpub/login.htm
Udmeldelse skal ligeledes ske digitalt på pladsanvisningen-online.dk på kommunens hjemmeside mindst én måned før udmeldelsen træder i kraft og kan kun ske ved udgangen af en måned.

Særligt omkring kommende 4. kl. børnenes start i DUS 2.
Kommende 4. kl. børn, der er indmeldt i Smutten og tilmeldt DUS 2 til start efter sommerferien, må fortsat benytte Smutten i sommerferien indtil skolestart.

Pris
I 2023 er prisen 556 kr. pr. måned. Juli og august er betalingsfri. DUS 2 er ikke omfattet af søskenderabat.

Brugerbetaling
I DUS 2 har vi brugerbetaling. Hvert halve år indbetaler forældrene 250 kr., som dækker udgifterne for eftermiddagsmaden og aktiviteter. I hører nærmere om procedure. Brugerbetalingen omfatter: - eftermiddagsmad hver dag såsom knækbrød med syltetøj, frugt eller hjemmebag. - udgifter til større værkstedsaktiviteter. - udgifter i forbindelse med aftenåbent, overnatninger og ture ud af huset (svømning, juletur og skøjtetur). - udgifter i forbindelse med årlige traditioner såsom forårsfest og julebingo.

Mobiltelefon og iPads
Børn må gerne bruge mobiltelefon og iPads i DUS 2 - dog må der ikke tages billeder, lydoptages eller filmes uden voksen tilladelse. Vi følger skolens regler på dette område.

Vester Hassing DUS
Halsvej 199 E, Vester Hassing
9310 Vodskov
www.vesterhassingskole.dk

Kontor
Telefon DUS 2 31 99 47 12
Telefon Smutten (DUS 1) 31 99 47 11

Vi håber, I nu har fået lidt mere kendskab til DUS 2 og har fået en god fornemmelse af tilbuddet.

Vi glæder os til at se jer
Velkommen og på gensyn