Vester Hassing Skoles værdigrundlag

Fællesskab og læringslyst

Fællesskab

Vi vil være en skole -

• hvor hvert individ såvel barn som voksen føler tryghed, selvværd og ansvarlighed i et socialt fællesskab.
  • der er præget af et godt kammeratskab.
  • hvor vi taler pænt til og om hinanden, og hvor der er plads til alle.
  • hvor vi i fællesskabet er vi opmærksomme på hinanden, og vi tager ansvar for, at andre har det godt.
  • hvor den enkelte sammen med andre oplever personlig udvikling og bliver rustet til livet.

Læringslyst

Vi vil være en skole -

• hvor hvert individ såvel barn som voksen har lyst til at lære nyt og mod på at udvikle sig.
  • som gennem hele skoleforløbet stimulerer og udvikler børns naturlige læringslyst
  • hvor børnene kan se meningen med det, de skal lære, og de skal opleve at være medbestemmende i deres skolegang.
  • hvor børnene lærer at lære og på den måde blive i stand til at planlægge og fuldføre personlige mål.

FællesskabLæringslyst