- Skole-/hjemsamarbejdet sker gennem ligeværdigt og gensidigt ansvar hos både forældre og skole.
- Samarbejdet skal bygge på gensidig loyalitet, respekt, tillid og åbenhed om elevens læring, trivsel og udvikling.
- Dialogen gennem hele barnets skolegang er det vigtigste redskab i skole-/hjemsamarbejdet, med fokus på det enkeltes barns læring og trivsel.
- Forældrenes medansvar for elevernes læring og trivsel sikres ved at skabe gennemsigtighed, så forældrene har gode muligheder for at følge med i skolens liv og støtte op om skolens forventninger til elevens læring og trivsel.
- Der skal opleves et tilpas flow i informationsmængden mellem skolen og hjemmet omkring elevens trivsel, læring og forhold i hjemmet, der kan have påvirkning på elevens læring og trivsel.
- Et inkluderende digitalt samarbejde forældrene imellem forudsætter, at alle årgange udelukkende benytter AULA som kommunikationskanal.
- Skriftlig kommunikation mellem skole og hjem samt hjemmene imellem sker udelukkende via AULA.
- Forældres henvendelser til ansatte sker skriftligt via Aula og personalet har som udgangspunkt 2 arbejdsdage til at respondere. Ved akutte situationer kan henvendelser ske telefonisk til skolens kontor, der evt. videreformidler til relevante medarbejdere.
Godkendt i skolebestyrelsen den 4. februar 2025