Skolens bygninger og faciliteter

Skolen er er bygget i 1978. Der er foretaget en gennemgribende renovering i 2003/04.

Bygningerne er i et plan, hvor klasseværelserne er placeret i forbindelse med et fællesareal. Skolen er klyngeopdelt med tre klynger. En klynge til indskoling, en til mellemtrinet og en til overbygningen.

I forbindelse med skolen er der i 1998 bygget en skolefritidsordning på 800m2.

Skolens bygninger og faciliteter

Hvert klasseværelse er på 84m2 med egen entré, toilet, depot samt et åbent grupperum med køkkenvask. Endvidere er der udgang til legepladsen fra alle klasseværelser. Klasseværelserne kan åbnes ud til fællesarealet. Der er køleskab i de fleste klasseværelser. Alle klasseværelser er udstyret med projektor og Apple tv.

I forbindelse med klyngerne er der 5 stk. toiletter, heraf tre handicaptoiletter. Desuden er der to stk. klyngegrupperum.

Alle faglokaler, der er meget store, er placeret parvis i en faglokaleafdeling. Sløjd og billedkunst, håndarbejde og hjemkundskab, fysik/kemi og biologi. Desuden musiklokale, pædagogisk læringscenter og tre datalokaler.

I DUS´en er der et musiklokale og et værkstedslokale. Disse lokaler bruges også af skolen.

På skolens grund – og under skolelederens ledelse - er der placeret en idrætshal, en multisal samt en gymnastiksal. Til skolens område hører også et stadionanlæg med rundbane. Byens lokale idrætsforening VHG holder til huse i hallen. Skytteforeningen har skydebaner i skolens kælder. Skolens lokaler benyttes desuden af andre lokale foreninger.

Bygningerne er meget handicapvenlige. Både hvad angår adgangsveje og indretning.

Elevernes skolemøbler

Vi har indviet nye læringsmiljøer i januar 2019 på hele skolen

Skolevejens trafiksikkerhed

Der er cykelstier til skolen fra alle byområder. Det henstilles til forældrene, at ingen elever benytter de mere trafikerede veje. Det er forbudt at parkere i skolens rundkørsel, ligesom det er forbudt at køre ind til hovedindgangen.