Velkomstbrev til alle pædagogstuderende

Velkomstbrev

Kære studerende
Rigtig hjertelig velkommen som studerende i idrætsDussen ved Vester Hassing Skole. Vi glæder os altid til at byde studerende velkommen i vores hus og derved få mulighed for gensidigt at lære af hinanden.

Vi har udarbejdet og vedlagt beskrivelse af praktikstedet og en uddannelsesplan. Vi håber, du herved kan få en fornemmelse af, hvad Dussen ved Vester Hassing skole er og samtidig også give dig en fornemmelse af, hvad vi kan tilbyde dig og hvad vores forventninger er til dig som studerende.

På skolen og i Dussen lægger vi meget vægt på det gode og åbne samarbejde og opfordrer dig til at bruge os alle som sparringspartnere i de spørgsmål og overvejelser, du måtte komme omkring i din praktik. Din praktikvejleder er din primære kontaktperson og vejledningskilde, men i dagligdagen vil alle finde det spændende at indgå i dialog med dig og på den måde bidrage til din uddannelse som pædagog.

Vi glæder os til at møde dig i forbindelse med praktikforbesøget, som her hos os er hele arbejdsdage. Programmet for disse dage vil bl.a. være en snak med dig om særlige ønsker for din praktik. Du møder din vejleder, hvor I skal kigge på dine læringsmål, får rundvisning og hilser på mange kommende kollegaer. Vi gennemgår diverse papirer, f.eks. børne/straffeattest. Du skal have koder til intern kommunikation og sidst men ikke mindst, skal du have lov til at møde en masse dejlige børn.

Der går mange busser til og fra Vester Hassing og vi tilrettelægger altid dine arbejdstider efter bustiderne, hvis der er behov for det.

Vi glæder os meget til at se dig.
De bedste hilsner fra Personalet i Vester Hassing DUS